A A A K K K
людям з порушенням зору
Гуманітарний відділ Романівської селищної ради
https://zt.isuo.org/authorities/view/id/811

ПРОЕКТ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ РОМАНІВСЬКОЇ ГРОМАДИ

Дата: 01.10.2021 17:08
Кількість переглядів: 149

Відділ освіти Романівської селищної ради працює над розробленням стратегічного плану розвитку освіти в громаді. Місцева стратегія розвитку освіти – це комплекс  якісно сформульованих, публічно оголошених намірів і завдань, які впроваджуватимуться  органами місцевого самоврядування. 

Місцева стратегія розвитку освіти має базуватися на таких принципах:

* Відповідальність (зацікавлені сторони несуть кінцеву відповідальність за процеси та результати стратегічних заходів).

* Чутливість до потреб громади (передбачувані заходи мають бути близькими до потреб громади, актуальними і чутливими до вимог громади).

* Залучення широкого кола зацікавлених сторін.

* Розвиток спроможності (місцева стратегія за потреби допомагає партнерам формувати інституційну спроможність та індивідуальні навички, необхідні для того, щоб план працював).

* Партнерство (об’єднання зусиль влади, інших організацій, партнерів є єдиним шляхом досягнення цілей стратегії).

* Навчання в дії: Це саме та сфера, де все більше є запит на конкретні уроки та інструменти, які можна запозичити, адаптувати та застосувати.

Процес розроблення стратегії дає змогу зацікавленим сторонам досягти узгодженості у баченні розвитку освіти, ролі місцевої влади, а також визначити середньострокові та довгострокові цілі.

Розроблення стратегії передбачає наступні кроки:

Крок 1. Утворення робочої групи з розробки Стратегії розвитку освіти Романівської селищної ради

Крок 2. Збір даних і анкетування учасників процесу стратегічного планування

Крок 3. SWOT-аналіз

Крок 4. Формулювання бачення розвитку освіти в громаді

Крок 5. Стратегічні та операційні цілі

Крок 6. перелік завдань та проектів

Крок 7. Аналіз ризиків стратегії

Крок 8. Популяризація стратегії

Крок 9. Моніторинг впровадження стратегії

Індикатори для аналізу навчального процесу в школах:

  1. Кількість дітей у класі;
  2. Кількість дітей на одного вчителя;
  3. Середній стаж роботи учителя;
  4. Кількість дітей на одного допоміжного працівника;
  5. Площа навчальних приміщень (класів) на одного учня;
  6. Загальна площа школи на одного учня.
  7. Відсоток учнів, які навчаються за індивідуальною формою;
  8. Загальні витрати на школу з розрахунку на одного учня;
  9. Витрати на опалення 1 кв. м площі

КРОК 1

УТВОРЕННЯ РОБОЧОЇ ГРУПИ

Перший крок у підготовці стратегії розвитку освіти – створення робочої групи з розробки Стратегії розвитку освіти Романівської селищної ради. Її створюють для організації та управління процесом розроблення стратегії.

         До складу робочої групи голова громади може включити представників таких адміністративних структур та груп:

  • депутатів селищної ради
  • старост
  • працівників відділу освіти
  • директорів шкіл
  • учителів
  • представників батьківського та учнівського колективів

Розпорядженням голови Романівської селищної ради від 12.03. 2021 року № 78 створено робочу групу з розробки Стратегії розвитку освіти Романівської селищної ради у складі 30 чол.

ЇЇ персональний склад:

  1. Гаврилова Оксана Леонідівна - начальник відділу освіти Романівської селищної ради
  2. Медлярська Тетяна Вацлавівна - головний спеціаліст  відділу освіти Романівської селищної ради
  3. Ніколаєва Тетяна Кирилівна - головний економіст  відділу освіти Романівської селищної ради
  4. Войтюк Олександр Петрович - директор  Опорного закладу загальної середньої освіти «Романівська гімназія»
  5. Темченко Рита Анатоліївна - депутат Романівської селищної ради, директор  Биківського опорного закладу загальної середньої освіти»
  6. Гнатюк Валентина Миколаївна - директор  Старочуднівськогутянського  опорного закладу загальної середньої освіти
  7. Топінко Ірина Миколаївна - депутат Романівської селищної ради, директор Камінського закладу загальної середньої освіти
  8. Колотюк Інна Яківна - директор Врублівського закладу загальної середньої освіти
  9. Гнатюк Ірина Миколаївна - директор  Романівського інклюзивно-ресурсного центру
  10. Криворучко Алла Леонідівна - директор Романівського центру розвитку дитини «Берізка»
  11. Муравська Катерина Володимирівна - директор  Романівського  закладу дошкільної освіти «Ромашка»
  12. Капінус Олексій Григорович - голова постійної комісії з питань бюджету та комунальної власності Романівської селищної ради
  13. Левчун Віра Олексіївна - заступник директора з навчально-виховної роботи Романівського закладу загальної середньої освіти
  14.  Бучко Ольга Сергіївна - вчитель Романівського закладу загальної середньої освіти
  15. Шифрук Світлана Борисівна - вчитель Опорного  закладу загальної середньої освіти «Романівська гімназія»
  16. Москальов  Дмитро Михайлович - голова батьківського комітету  Опорного  закладу загальної середньої освіти «Романівська гімназія»
  17. Жовтун Олександр Леонідович - староста Романівського округу
  18.  Гринчук Любов Анатоліївна - староста Камінського округу
  19. Руденко Ярослав Олександрович - староста Булдичівського округу
  20. Серт Ірина Валеріївна - голова постійної комісії з гуманітарних питань Романівської селищної ради, директор КПН «Романівська лікарня»
  21.  Малахівська Тетяна Миколаївна - голова батьківського комітету Романівського закладу загальної середньої  освіти
  22. Гурський Ігор Валентинович - голова батьківського комітету  Старочуднівськогутянського  опорного закладу загальної середньої освіти
  23. Копач Ірина Анатоліївна - член батьківського комітету Биківського опорного закладу загальної середньої освіти
  24. Крижанівська Світлана Іванівна - член батьківського комітету  опорного закладу загальної середньої освіти «Романівська гімназія»
  25. Рудик Майя Анатоліївна - член батьківського комітету  опорного закладу загальної середньої освіти «Романівська гімназія»
  26.  Рихальська Світлана Володимирівна - директор  Романівського будинку дитячої творчості
  27. Цмох Василь Олександрович - директор Ольшанського закладу загальної середньої освіти
  28. Задорожня Людмила Петрівна - вчитель Булдичівського закладу загальної середньої освіти
  29. Осика Мирослава Олександрівна - голова профспілкової організації Костянтинівського закладу загальної середньої освіти
  30. Добровольська Валентина Леонідівна - голова батьківського комітету Ольшанського закладу загальної середньої освіти

 

КРОК 2

ЗБІР ДАНИХ І АНКЕТУВАННЯ УЧАСНИКІВ ПРОЦЕСУ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ

Збір даних на ранньому етапі процесу розроблення стратегії дає змогу членам робочої групи правильно оцінити стан галузі освіти в громаді. Як показує досвід, навіть зацікавлені сторони в громаді не завжди добре знають реальний стан справ в системі освіти.

         Дані, які збираються в процесі роботи, надають кількісну інформацію, необхідну для розроблення плану заходів.

Зокрема, для формування місцевої стратегії розвитку освіти корисними стали наступні дані:

  • Матеріально-технічна база та обладнання закладів освіти, їх експлуатаційний стан.
  • Видатки шкіл у розрізі призначень на опалення, перевезення, заробітна плата вчителів, обслуговуючого персоналу, ремонт.
  • Кількість учнів у кожній школі.
  • Дані про кадровий склад ЗЗСО, їх освітньо-кваліфікаційний рівень, стаж роботи тощо.
  • Дані про функціонування позашкільної освіти, охоплення дітей позашкільною освітою, видатки на позашкільну освіту.
  • Дані про функціонування закладів дошкільної освіти, у т.ч. кількість дітей дошкільного віку, кількість дітей, які відвідують дошкільний навчальний заклад, стан приміщень, кількість педагогічного та непедагогічного персоналу.
  • Дані про результати ДПА і ЗНО.

Таблиці, які були використані для збирання кількісних даних про систему освіти в громаді наведено у додатках (таблиці 1-10).

На етапі діагностування стану освіти у громаді крім аналізу статистичних даних було проведено анкетування учасників освітнього процесу: учнів, батьків та учителів. Для цього використовувався інструментарій з методики самооцінювання роботи школи. Анкетування відбувалось шляхом заповнення онлайн-анкети в середовищі Googl-форм. Опитування анонімне.

Крім цього, використано такий метод дослідження як «фокус-група», що дозволив отримати відгуки респондентів (учнів, вчителів, батьків,  представників місцевих громад) про якість освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти на території об’єднаної громади . 

КРОК 3

 SWOT-АНАЛІЗ

 SWOT-аналіз базується на ретельному аналізі зібраних даних (скільки осіб і хто саме користується освітніми послугами, персонал навчальних закладів, інфраструктура, матеріально-технічна база, кошти, виділені на надання освітніх послуг тощо).

детальніше за посиланнням https://drive.google.com/drive/folders/1ncbl3mdgKeod4nr1xpkbVoAB9pcsqujG


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано